Aktualności

Wyciekczka kl. 6-8

21 maja 2024 r. zwiedziliśmy najpiękniejszą jaskinię w Polsce. Rzeczywiście, robi wrażenie. Byliśmy również w Kielcach w rezerwacie geologicznym "Kadzielnia" oraz w Centrum Geoedukacji. Nocowaliśmy w przyjaznym pod każdym względem hotelu niedaleko Ostrowca Świętokrzyskiego.

Następnego dnia wybraliśmy się na Święty Krzyż. Zdobyliśmy szczyt o nazwie Łysa Góra (595 m n.p.m.). Weszliśmy na taras widokowy "Gołoborza". Zapoznaliśmy się w wystawą w Muzeum Przyrodniczym Świętokrzyskiego Parku Narodowego, odwiedziliśmy Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. Tam spotkała nas burza z ulewą, więc ze względów bezpieczeństwa, autobusem pojechaliśmy do Muzeum Starożytnego Hutnictwa w Nowej Słupi, po czym wróciliśmy do hotelu. Kolejny wieczór upłynął bardzo szybko.

Ostatniego dnia, wczesnym rankiem wyjechaliśmy do Chęcin, by zwiedzić ruiny średniowiecznego zamku. W drodze do domu zatrzymaliśmy się jeszcze w Oblęgorku, gdzie czekał na nas pałacyk Henryka Sienkiewicza z tajemnymi przejściami.

Zadowoleni wsiedliśmy do autokaru i sprawnie wróciliśmy do Sypniewa.